Els hotels de la Costa Daurada confien igualar l’ocupació del juliol passat, quan es va situar en el 91%.

Ara bé, els hotelers són més prudents de cara a la segona quinzena, que preveuen que serà més fluixa en detectar un alentiment de les reserves.

El clima, el conflicte a Istanbul i l’evolució del turisme rus i nacional són factors que determinaran una temporada que es caracteritza per ser curta, però intensa.

Amb el bon gust de boca que ha deixat Sant Joan després d’un primer semestre dolent, les comarques tarragonines afronten la campanya turística amb l’objectiu de repetir les xifres del 2012.
Recuperar el turisme nacional és el gran repte de la Costa Daurada, a part de seguir sent un pol d’atracció del visitant rus. El juliol passat, un 70% dels turistes eren estrangers, i d’aquests, prop del 40%, russos.
El portaveu de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Xavier Roig, apunta que el conflicte a Turquia pot afavorir, de retruc, l’arribada de turisme nacional. 

També amb optimisme encaren l’inici de la temporada alta els càmpings de Tarragona i Ebre, que sumen més de 65.000 places. La presidenta de l’Associació de Càmpings, Berta Cabré, remarca que, a diferència del sector hoteler, el mercat rus no té gaire tirada pel món del càmping, i en canvi el mercat nacional representa el 50% de la seva clientela. 

La temporada passada es van registrar 6,7 milions de pernoctacions als 55 càmpings associats, amb una ocupació mitjana del 62% de juny a agost, i una estada mitjana de 5,2 nits.