Els Transportistes catalans escenifiquen a Tarragona la unió contra l’eurovinyeta i no descarten mobilitzacions.  

Ho han anunciat un dia després que el conseller de Territori, Santi Vila, s’hagi compromès a congelar l’aplicació d’aquesta taxa. La previsió era començar a cobrar aquest peatge per a camions de més de 12 tones a partir d’aquest segon semestre en algunes vies del país, com l’eix transversal.

Els transportistes diuen que no volen ser els conills d’índies del Govern de la Generalitat, en l’aplicació d’aquesta taxa que ja s’aplica a Alemanya, Àustria o França.

El secretari general de la FEAT, Josep Lluis Aymat, diu que és un greuge més al que ja pateix el sector. Veu amb bon ulls que el Govern s’hagi fet enrere però reclama que ho faci del tot, i desisteixi en la seva aplicació.

Assegura que el manteniment de les infraestructures ja el paguen a través dels impostos especials dels carburants, uns 3.000 euros per camió i mes.   

D’altra banda, Aymat afegeix que els transportistes se senten criminalitzats quan se’ls prohibeix passar per algunes carreteres per evitar col·lapses. Diu que en molts casos les saturacions es deuen a la manca d’inversió per part de les administracions. Posen com a exemple la paralització de l’A-27 i la manca d’interès de l’Estat per rescatar el peatge de l’Ap-2.

La confederació de Transportistes de Catalunya (CETCAT) i la coordinadora d’Organitzacions de Transport (COT) van de la mà per primera vegada per reclamar al Govern un  

un canvi real de la política de transports. La flota de camions portaran el lema “Eurovinyeta, no gràcies”