Des dels tallers de reparació d’automòbils d’ASTAVE asseguren que de moment, la política dels aranzels no tindrà una afectació directa en el sector. No dubten, però que en un futur tingui certa incidència en els components dels vehicles.

En una entrevista a Tarragona Ràdio, el secretari general d’ASTAVE, Emili Beltran ha explicat que estan pendents de com es fixaran els aranzels en els vehicles que provenen de la Xina, Alemanya o els Estats Units, que al llarg dels anys han crescut de forma significativa. Tot i això, Beltran explica que actualment els vehicles d’importació americana són minoria al nostre país i que en tot cas, la incidència la podríem trobar més endavant en els components dels vehicles.

Pel que fa al sector que es dedica a la reparació industrial, si els fabricants que exporten als Estats Units i que fan la distribució en flotes molt significatives, disminueixen el negoci, Beltran explica que evidentment no es una bona notícia. No obstant, Beltran expressa que ens trobem en una fase embrionària.

El fet que el preu d’un vehicle pugui augmentar un 20%, fa que posi en alerta als distribuïdors. Beltran expressa que portem anys amb un estancament amb les vendes i un augment dels preus, podria ser «el pitjor que els podria passar».

Beltran expressa que ens trobem en un any en què les vendes estan anant bé, que han incrementat un 6,04% respecte a l’any passat. Diu que són dades molt bones i que a hores d’ara davant la problemàtica que s’ha determinat vinguda dels aranzels, els preocupa que es pugui revertir la situació.