El grup municipal d’En Comú Podem Tarragona valora positivament l’acord amb el Govern de la Generalitat per augmentar la taxa turística. Plantegen obrir el ventall per generar recursos directes per l’Ajuntament. En aquest sentit, aposten per destinar-ho en habitatge, indústria i sector primari.
Fa mesos, En Comú Podem va plantejar propostes per incrementar els ingressos municipals derivats del turisme. Les mesures incorporaven la recaptació íntegra del 100% de la taxa turística per part de l’Ajuntament i la creació d’un recàrrec específic per als creuers que amarressin al Port de Tarragona. Les iniciatives buscaven garantir que Tarragona deixes de ser només un aparador turístic i pogués revertir el seu impacte. Proposen obrir el ventall per generar recursos directes per l’Ajuntament.
David Cid ha insistit en la importància d’aplicar el recàrrec turístic a la ciutat de Tarragona, en polítiques que són necessàries per al municipi, com és l’habitatge.
Cid ha visitat Tarragona l’endemà que el govern i els Comuns hagin arribat a un acord per duplicar la taxa turística a Catalunya. Cid reitera la necessitat que es destini el recaptat a l’habitatge. A Tarragona, l’aplicació de la taxa turística es va incloure en el pacte entre En Comú Podem i el govern socialista per aprovar els pressupostos de 2025.
En aquest sentit, finalment s’acorda un augment del 100% de les tarifes de l’impost sobre les estades turístiques. La tarifa als hotels de 4 estrelles i càmpings de Tarragona serà de 2 .40€.
- Arrenca la programació del 8M a Tarragona
- Tarragona se suma per primer cop al dia mundial de les malalties minoritàries
- En Comú Podem ha posat en valor l’acord amb el Govern per augmentar la taxa turística
- Dani Vidal demana als jugadors que s’aïllin del soroll extern
- L’Ajuntament de Tarragona licita les obres per a la renaturalització d’espais litorals