En Comú Podem reclama més conductors i més recursos per renovar la flota de l’EMT. El seu portaveu, Jordi Collado, també es mostra preocupat per la reorganització de línies i demana que es faci des d’una perspectiva de “servei”.

Per Collado, l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona «està al límit» pel que fa a la qualitat de servei públic que ofereix actualment. Explica que l’EMT ha tornat a registrar rècord de passatgers durant el 2024 mentre s’evidencia més que mai la manca de conductors que pateix l’empresa. Recorda que durant el mandat anterior es va pactar un increment d’entre 7 i 10 conductors, quan en caldrien «entre 10 i 14».

ECP pensa, també, que el ritme de renovació de la flota «s’ha d’intensificar» i insta l’equip de govern a explorar vies de finançament com la nova línia de subvencions per a la compra de busos que s’ha aprovat a nivell estatal. Una altra proposta passaria per destinar-hi el romanent de tresoreria. Jordi Collado diu que la situació actual de l’EMT és complexa i demana al govern local que mogui fitxa.

Collado també es mostra preocupat per com es farà la reorganització de línies amb la posada en marxa de l’intercanviador de Battestini. Sosté que s’hauria de fer seguint criteris de servei i de necessitat dels usuaris i no des del punt de vista econòmic. Entre les necessitats que han detectat hi ha créixer en horari nocturn, especialment cap a la zona nord i Ponent, o connectar millor els polígons industrials.