Les obres per a la construcció del nou Parc del Port han començat aquest dies amb treballs de depavimentació i redirecció del trànsit rodat. El futur Parc del Port transformarà l’entorn de les seus de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) en un gran espai verd, accessible i sostenible. Amb un pressupost total de 3,25 milions d’euros (IVA inclòs), el projecte té una durada prevista de dotze mesos i està dividit en tres fases constructives.
El nou Parc del Port neix amb l’objectiu d’obrir el port a la ciutat, creant una connexió directa entre Tarragona i el mar. Amb una superfície de 30.000 m2, el parc transformarà els voltants dels edificis de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT), creant la nova Plaça de l’APT, transformant el passeig del Rellotge del Port i el Km 0 a la vora del mar. El projecte també preveu la construcció d’una gran escalinata en el mur del dic de Llevant per a connectar el moll de Costa amb la futura plaça de l’APT.
Les tres fases del projecte
El projecte es durà a terme en tres fases diferent per tal d’interferr el mínim possible en el dia a dia dels treballadors de l’APT i de les empreses, establiments i entitats dels voltants. Aquesta planificació de les tres fases assegura sempre el pas de persones pel passeig de l’escullera o km0, el pas de vehicles per la circumval·lació de la costa i accés a l’aparcament dels tendals i al vial del passeig de l’escullera o Km0, i el normal desenvolupament dels autobusos de la EMT. A més a més, s’ha procurat que la reducció de les places d’estacionament no regulat sigui gradual, fins a la seva completa desaparició en juny de 2025.
Fase 1: des d’aquest mes de novembre fins a març de 2025, amb actuacions que no comportaran una alteració a la circulació ni en l’ús de les places d’estacionament actuals. Les actuacions es centraran en la modificació del vial de vehicles actual que circumval·la la costa.
Fase 2: a partir del març del proper any fins al juny, ambdós vials (“vial del rellotge” i “vial de mar”) quedaran afectats durant aquesta fase. Les obres actuaran directament sobre el vial de mar, adequant-lo a la funcionalitat futura de doble sentit de circulació. Això comportarà el tall de circulació per aquest vial i l’eliminació permanent de les places d’aparcament. El desviament provisional de circulació de vehicles es farà pel vial del rellotge, que passarà a doble sentit eliminant l’aparcament en línia, però conservant l’aparcament en bateria. L’eliminació d’aquestes d’estacionament no regulat serà permanent.
Fase 3: de juny a novembre de 2025 aproximadament, es transformarà tot els voltants de les oficines de l’APT en un gran parc per al pas i gaudi de les persones, eliminant la circulació de vehicles del vial del rellotge així com de davant de la seu de l’APT i la rotonda del rellotge de sol. El pas de vehicles quedarà limitat als dos vials construïts en les fases 1 i 2 que interconnecten en forma de “T”. En aquesta fase també s’obrirà una gran escalinata que permetrà connectar l’Escala Reial amb el Parc del Port. En aquesta fase s’eliminaran les places d’aparcament no regulades restants al vial del rellotge i les places reservades a visites i d’aparcament de motos de davant les oficines de l’APT. El rellotge de sol serà reubicat a la plaça davant del Tinglado 1 al Moll de Costa.
- En marxa les obres del Parc del Port
- Open Arms obre els braços als tarragonins
- Una trentena d’activitats culturals i de lleure al Casal X Nadal de l’Espai Jove Kesse
- Fèlix Alonso (Comuns – Sumar) ‘El xantatge de Repsol és una ofensa al territori i a la salut pública’
- Prevenció, investigació i acabar amb l’estigma: les claus per combatre el VIH/SIDA