El Grup Municipal d’ERC proposa que es pugui aparcar als descampats buits que hi ha a l’entorn de l’Hospital Joan XXIII mentre durin les obres del nou edifici. Els republicans ho posen sobre la taula després que l’equip de govern hagi reconvertit un centenar de places de zona taronja a zona verda. Recorden que la mesura se suma al tancament de l’aparcament dels treballadors sanitaris, que oferia 230 places.

Les noves zones regulades i les obres del nou Joan XXIII provoquen una pressió que no es mereixen els veïns, treballadors i usuaris d’aquesta zona de gran mobilitat, ha expressat el portaveu adjunt d’ERC, Xavi Puig.

Els republicans apunten que en aquest entorn de Joan XXIII i Parc Francolí hi ha nou descampats que es podrien utilitzar com aparcament. Diu Puig que, en total, hi ha més de 34.000 metres quadrats de solars que oferirien una solució ràpida i temporal. Hi cabrien prop de 1.200 places.

Xavier Puig ha recordat que durant anys els solars ja s’han utilitzat, i algun encara s’empra, per aparcar-hi. Fins i tot, en un dels solars, que ara està edificat, hi havia un aparcament dissuasiu.

Des d’ERC apunten que a l’àrea de Joan XXIII hi ha solars directament públics, com el que ha d’acollir el futur Fòrum Judicial, per això proposen que aquest es podria destinar exclusivament als treballadors de l’hospital, ha exposat Puig.