ERC reclama que el Telèfon Verd torni a oferir atenció personal. Els republicans denuncien que, actualment, només es pugui agafar cita per a la recollida de voluminosos a través de l’aplicació EPP! o per correu electrònic.

El Telèfon Verd és un servei gratuït que l’Ajuntament de Tarragona posa a disposició de la ciutadania perquè es pugui programar la recollida de voluminosos. Des d’ERC, denuncien la pèrdua de l’atenció personal telefònica que es realitzava de dilluns a divendres al matí. Expliquen que des de fa cosa d’un any quan es truca al servei apareix una gravació que deriva a l’aplicació EPP! o a un correu electrònic.

El conseller Jordi Fortuny pensa que tot plegat és conseqüència de la «desídia» de l’equip de govern. Creu que recuperar l’atenció personal ajudaria a evitar la imatge de carrers plens de matalassos, mobles o electrodomèstics.

Fortuny recorda que hi ha gent, especialment d’edat més avançada, que té problemes a l’hora de fer tràmits digitals i demana al govern municipal que els posi les màximes facilitats per realitzar aquestes gestions.

El govern municipal diu que el servei es manté i funciona

A voltes d’això, segons el govern municipal de Tarragona, el servei de Telèfon Verd es manté igual que els darrers anys: hi treballen dues persones de 9 a 14h atenent totes les trucades.

Argumenta en un comunicat que, com en totes les centraletes telefòniques, hi ha un primer pas en el que s’ha de prémer un o altre número, però finalment sempre hi ha una persona física en cas de necessitar-ho.

En el cas del voluminosos des de fa un any i mig es va posar una locució automàtica perquè les persones que utilitzen els canals digitals facin la sol·licitud directament. Afegeix el comunicat que aquestes peticions, segons les xifres, han servit per reduir el col·lapse del telèfon i han crescut en nombre i en resposta, per tant seria una opció útil. De fet, durant el 2024 han augmentat en 500 les trucades: de 8.020 del 2023 s’han passat a 8.520.