Espais sense encant estètic tindran una segona oportunitat gràcies a artistes visuals. Dins del projecte Murs que Parlen, s’actuarà plàsticament en vuit centrals de transformació elèctrica de la ciutat. És el cas de la que hi ha a la plaça Corsini però també en zones com la Vall de l’Arrabassada, Campclar, Sant Pere i Sant Pau o Bonavista. La iniciativa inclourà un macro mural a l’Espai Jove Kesse.

Aquesta setmana, l’entitat Polígon Cultural obrirà la convocatòria perquè els artistes interessats puguin participar-hi. Se’n seleccionaran quatre perquè els quatre restants seran convidats pel mateix col·lectiu, tal i com explica Pol Masip, un dels seus representants.

Un dels requeriments de la convocatòria és que tots els artistes hauran de desenvolupar propostes inspirades en els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides. Fan referència a temes com la igualtat de gènere, la gestió de l’aigua o la preservació de la biodiversitat. La consellera de Joventut, Ivana Martínez, ha recordat que en els deu anys de Murs que Parlen han dut a terme més de 80 intervencions que han contribuït a millorar la imatge de diferents punts de la ciutat.

Tot plegat és gràcies a un acord de cessió de les centrals transformadores d’Endesa. Poden presentar-se a la convocatòria artistes o col·lectius residents a l’Estat espanyol.