Estació Klezmer, dissabte 1 d’agost al castell de Ferran en el marc de Tarragona reactiva la cultura.

ESTACIÓ KLEZMER és un projecte que aplega música, imatge, història, teatre i literatura en un espectacle. Una bona part de la música jueva de l’Europa Central i de l’Est (klezmer) continua viva.

La Katarzyna Krupka i el Pep Alcañiz participen d’aquesta tradició per l’amistat amb músics polonesos i han preparat una selecció de melodies particularment emotives. Francesc Valls-Calçada traça un pont entre aquest repertori i la història de l’holocaust.

La memòria musical es retroba amb la memòria històrica encarnada en Moshe Ha-Elion, supervivent de l’extermini. El seu testimoni, recollit per Francesc Valls-Calçada en una entrevista a Tel-Aviv, és la matèria literària amb que cus l’amor, el dolor, l’enginy, la saviesa i l’humor de les cançons en una narració que dansa al ritme de la música.

Parlem amb Francesc Valls-Calçada

Estació Klezmer