El territori va recuperant de manera lenta el volum de turistes però fan estades més curtes i el marge de benefici del sector també s’escurça. Un dels factors que no ajuda és l’increment generalitzat dels preus, però especialment de les anomenades despeses estructurals com són la llum, el gas o el carburant. Crear més productes i diversos és un dels reptes de Turisme, que busca la manera d’atreure visitants durant tot l’any.
La campanya d’estiu serà bona pel Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, amb unes xifres que ja seran molt similars a les de 2019. La directora general de Turisme de la Generalitat, Marta Domènech, afirma que estan contents amb les previsions però diu que les xifres s’han d’analitzar amb cautela. D’entrada, perquè encara hi ha alguns interrogants com la creixent inflació i com tot plegat afecta els marges de benefici del sector.
Domènech recorda que hi ha una bona part del planeta encara aturat per la pandèmia o per la guerra. Omplir el forat d’un client com el rus, que es queda al destí fins a dues setmanes, serà molt complicat. Diu que la touroperació funciona amb preus tancats i l’empresari, en aquests casos, no pot compensar la pujada del cost dels productes.
L’Enoturisme i la gastronomia ha d’ajudar a diversificar i distribuir millor els visitants per tot el país, segons indica Marta Domènech.