El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts de forma definitiva el corredor mediterrani. En una votació al plenari a Estrasburg, els eurodiputats han acceptat el nou reglament que defineix les xarxes trans-europees de transport. Inclou entre les seves prioritats el corredor mediterrani. Ha vist la llum verda amb 546 vots a favor, 104 en contra i 41 abstencions. El nou reglament confirma les prioritats en infraestructures marcades per la Comissió, i deixa fora el túnel central pels Pirineus, tot i els intents del govern espanyol perquè fos a la llista. El corredor mediterrani serà finançat en un 40% com a màxim pel pressupost europeu, i la part restant per les administracions públiques estatals i inversors privats.
És això el que preocupa a la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona. El vicepresident de la CEPTA i director de la Federació de l’Auto-transport FEAT, Josep Lluís Aymat, considera positiu que Europa hagi escoltat les demandes del territori i recorda que es tracta d’una infraestructura bàsica. No obstant, recorda que l’Estat ha de participar en el finançament del projecte. Demana que tingui la mateixa coherència que el parlament europeu.
L’acord entre el Parlament Europeu i el Consell inclou en la xarxa principal els ports de Barcelona i Tarragona. També s’han inclòs alguns projectes específics, com ara la connexió ferroviària entre València, Tarragona i Barcelona.