La cinquena onada de la pandèmia podria finalitzar la segona quinzena d’agost. Aquesta és la data amb la qual treballen els experts després d’observar la tendència a la baixa del nombre de persones infectades. “En general, el plantejament és que en els propers dies veurem consolidada la baixada i que, una vegada comencin a baixar els ingressos, en una setmana es traslladarà la baixada a les UCI”, ha indicat Òscar Ros, Doctor de l’Àrea Operativa del CatSalut a la demarcació.
Malgrat tot, Ros ha explicat també que cada onada és “especial” i “diferent de la resta”. El doctor ha detallat que l’edat mitjana dels ingressats a les UCI és d’uns 50 anys perquè “hi ha pacients de 70 però també de 20”. En aquest sentit, ha explicat que durant la cinquena onada la mortalitat ha baixat, les estades als hospitals han estat més curtes i els pacients s’han recuperat més ràpidament.
“Necessitem una immunitat superior al 70%”
Ros ha fet una crida a la població que encara no està vacunada perquè demani cita, i ha posat especial èmfasi en un “gruix important de gent de més de 40 anys que no s’ha vacunat”. El doctor ha recalcat que la variant Delta farà necessari augmentar l’índex d’immunitat de grup. “Pel tipus de comportament de la variant Delta, el 70% d’immunitat no serà suficient, haurem d’arribar a taxes molt més altes”, ha subratllat.
La vacunació als joves d’entre 12 i 15 anys, que arrenca avui, és “clau” per aturar els contagis entre els més joves, ha dit Ros. “Malgrat la vacuna no sigui efectiva al 100%, perquè hi ha gent contagiada amb la pauta de vacunació complerta, és l’única eina que tenim per lluitar contra el virus. Els símptomes es redueixen i els càrrega vírica per contagiar també”, ha afegit l’expert.