El diputat de Comuns-Sumar, Fèlix Alonso, assegura que el tall ferroviari per les obres de millora a la línia Tarragona-Sant Vicenç afecta diàriament 30.000 usuaris. Malgrat els esforços de l’administració, que ha destinat 26,5 milions d’euros en un Pla Alternatiu de Transport, Alonso recorda que la situació “és d’una excepcionalitat màxima”.

Destaca que els ciutadans més vulnerables són els que més pateixen les conseqüències d’aquestes obres i ha insistit que, un cop finalitzades al març de 2025, serà imprescindible redefinir les línies i millorar freqüències. Segons el diputat, “la Generalitat té un deute amb els usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre”.

Pel que fa a la transició ecològica, Alonso ha carregat contra la possible desaparició de l’impost a les energètiques i ha posat l’accent en les conseqüències mediambientals de la contaminació al Camp de Tarragona. Tot recordant el clam del Col·legis de Metges i la Societat Catalana de Pediatria per millorar la qualitat de l’aire. Per això, ha exigit un estudi independent i ha recordat que “la contaminació de l’aire causa anualment 3.000 morts a Catalunya”.

El diputat ha denunciat que Repsol, malgrat obtenir beneficis rècord, contribueix mínimament a través de l’Impost de Societats i ha reclamat una reforma fiscal que inclogui un impost específic per a grans herències i un repartiment més just de les càrregues tributàries.

Finalment, Alonso ha defensat mesures més fermes per exigir compromisos a les empreses energètiques en la descarbonització i la transició verda.