Ferrmed considera il·lògic fer un tercer fil provisional com demana l’Ajuntament de Tarragona o el mateix Port a l’espera que es construeixi el Corredor del Mediterrani.

El lobby empresarial pensa que no té cap sentit efectuar una forta inversió en aquesta infraestructura ferroviària que donarà sortida a les mercaderies per fer-la desaparèixer d’aquí a uns anys. El director del grup de pressió Ferrmed, Rafael Puig, entén que el tercer fil és una construcció necessària però no suficient ja que amb el ritme de creixement previst estarà saturat el 2020. Serà aleshores imprescindible, segons Puig, disposar d’una segona infraestructura ferroviària per transportar les mercaderies.

El representant de l’Associació Ferrmed creu que econòmicament és absurd fer un tercer fil provisional. Recordem que aquesta és la condició que posa l’Ajuntament de Tarragona per donar suport al projecte i preservar la façana marítima.

Precisament Ferrmed col·labora amb la CEPTA en l’organització de les Jornades que es faran a la ciutat el 10 d’octubre per abordar el Corredor del Mediterrani. Sota el títol ‘On és i a on va’ es convidarà especialistes en infraestructures i representants de les administracions locals, de la Generalitat i del ministeri de Foment.

El president de la CEPTA, Josep Antoni Belmonte, ha assegurat que en el cas del tercer fil, al territori cadascú defensa els seus interessos.

Ferrmed i CEPTA defensen els beneficis socials i econòmics del Corredor del Mediterrani i el fort vincle de Tarragona amb el projecte.

Rafael Puig
Director Ferrmed

J.Antoni Belmonte
president CEPTA