Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a licitació la redacció del projecte constructiu del primer tram del tramvia del Camp de Tarragona, entre Cambrils i Vila-seca. El document definirà tècnicament les actuacions necessàries per a la implantació d’un sistema de tramvia, de 14,60 quilòmetres de longitud, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca. Amb el projecte es recupera un mode de transport públic pel corredor de l’antiga xarxa de rodalies i s’elimina l’efecte barrera de la infraestructura fora de servei mitjançant la integració urbana de la solució tramviària. La licitació és per un import d’1,9 milions i un termini màxim de redacció de 18 mesos.
Per al tramvia del Camp de Tarragona s’ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d’Adif en servei, cosa que permet adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a Ferrocarrils a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei. Durant la redacció del projecte constructiu que es licita, s’analitzarà el sistema d’energia, amb l’objectiu de disposar d’un sistema sense catenària als àmbits densament poblats.
El pressupost previst per a la implantació del tramvia entre Cambrils i Vila-seca, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil, és de 150 milions.
En paral·lel, s’està redactant l’estudi informatiu de la resta de la xarxa tramviària, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes, així com la connexió entre Vila-seca i Tarragona, també mitjançant traçats independents de la xarxa d’Adif i amb les mateixes característiques que el primer tram pel que fa a l’aplicació d’un sistema sense catenària en els trams més urbans.
Actualment, el 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna i la quota modal global del transport públic és del 18%. L’objectiu principal de la nova xarxa és fer créixer la quota modal del transport públic fins al 25%.