El Govern ha declarat de servei públic la primera fase del tren-tramvia del Camp de Tarragona, que ha de connectar Cambrils i Vila-seca. La mesura implica l’atribució de la prestació del servei a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i permet que l’empresa pública compri set unitats mòbils per 54 MEUR, i en contracti el manteniment per quinze anys per uns altres 22,05 MEUR.
Finalment, es faculta FGC perquè faci els estudis necessaris perquè el departament de Territori pugui establir les condicions d’explotació i les necessitats de finançament de la prestació del servei. Tot plegat es tracta d’un pas més en la posada en marxa del sistema de transport públic.
La setmana passada, Territori va adjudicar el projecte constructiu del tram entre Cambrils i Vila-seca. El document definirà les actuacions necessàries per a la implantació d’un sistema de tramvia, de 14,60 quilòmetres de longitud, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, a partir dels estudis informatiu i d’impacte ambiental aprovats pel Departament.
Actualment, el 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna i la quota modal global del transport públic és del 18% en l’àmbit central. L’objectiu principal de la nova xarxa és fer créixer la quota modal del transport públic fins al 25% mitjançant l’establiment de serveis ràpids per a la mobilitat interurbana, accessibles als centres i als barris de les ciutats i connectors dels pols estratègics d’activitat d’aquest àmbit, per a la mobilitat tant de residents com de visitants.