Finalitza la restauració de la muralla al tram de la Baixada del Roser. La intervenció ha permès estabilitzar el monument i recuperar el pas de ronda en aquest punt. A la llarga es vol fer visitable en tot el seu recorregut. D’entrada, l’any vinent s’impulsarà una nova fase, la sisena, per restaurar el tram que queda de la Baixada del Roser.

Els treballs d’aquesta darrera intervenció, que just han finalitzat, han consistit en el reforç estructural dels murs interns de la muralla per evitar possibles enfonsaments. S’ha extret material i s’ha col·locat una estructura de fusta al pas de ronda, al mateix temps que se n’ha substituït el forjat. També s’ha consolidat el mur extern del monument, canviant carreus de pedra recuperada.

La consellera de Patrimoni, Begoña Floria, ha explicat que les actuacions previstes al Pla Director de la Muralla segueixen endavant. L’objectiu final, diu, és que el pas de ronda sigui visitable en tot el seu recorregut.

El director dels serveis territorials de Cultura, Jordi Agràs, ha anunciat l’impuls d’una nova fase de restauració de la muralla, el que segueix al tram recuperat recentment. No concreta calendari però es farà al llarg del 2018, amb un cost d’uns 237.000 euros, finançats a parts iguals entre Ajuntament i Generalitat.

La recuperació d’aquest tram de muralla de la Baixada del Roser va començar el juliol de 2016 i ha suposat un cost de 318.000 euros.