Algunes de les produccions més esperades i recomanades del FITT s’estrenen avui: Palmasola, que ocupa l’espai de l’antiga presó, i Diptych, de la companyia belga Peeping Tom, que tothom coincideix a dir que és el millor espectacle de dansa/teatre físic que s’està fent ara mateix. Per sort, en aquest cas, demà hi torna a haver funció, així que demà al matí us explicarem la reacció del púbic que les haurà pogut veure avui.

Avui comença també aquest ritual que fa festival: espectacle de tarda + espectacle de vespre + sopar + espectacle de nit. És la part social tan necessària perquè ajunta públic, tècnics i companyies en un espai relaxat. És el que fa que el FITT agafi aquesta dimensió de proximitat i calidesa que tant elogien els assistents i els professionals. Aquesta és una de les fórmules que millor funcionen del FIIT; els abonaments de dia, en diuen, i dona opció a viure intensament una jornada del festival per només 30 euros. Ho podeu disfrutar també demà divendres i dissabte.

Però avui al matí, mentre les companyies feien els darrers assajos i els tècnics es familiaritzaven amb l’espai, al jardí del Metropol s’hi duia a terme la jornada pro, que tot festival ha de tenir. És l’espai on les companyies presenten els seus projectes als programadors. Al matí s’han fet les presentacions, i ara toca veure les obres. Després de les reunions, la dotzena de programadors nacionals i internacionals que visiten el FITT, s’han desplaçat al Mercat central, per conèixer l’Oficina de Donaciones de Historias de Amor. El grup, acompanyat per actors/membres de l’organització, ha sorprès i revolucionat els compradors i paradistes del mercat.