Foment remata les obres del túnel de Lilla amb el recobriment de les parets amb formigó. El cap de Carreteres de Tarragona i l’alcalde de Montblanc han fet una visita tècnica i han tractat el problema de les esquerdes.
L’alcalde ha traslladat inquietud per les esquerdes a la pedania de Lilla, a causa de les voladures per part d’Acciona. En aquesta reunió de seguiment de les obres hi va assistir el cap de la Unitat de Carreteres a la demarcació, Alberto Hernández, amb tècnics de l’Ajuntament de Montblanc i l’alcaldessa pedània de Lilla. Es va fer una revisió de les obres i van prendre el compromís de fer un pont, que el territori reclamava des de feia temps.
El túnel de Lilla, d’1,5 quilòmetres de longitud, és la principal infraestructura del tram final d’aquesta reivindicada autovia que connectarà les regions de Lleida i Aragó amb la Costa Daurada. En aquests moments, ja estan en servei 23 quilòmetres d’autovia entre Tarragona i Valls.
Segons ha avançat a l’ACN l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, el treballs dins del túnel, infraestructura crucial de l’últim i complex tram de construcció de l’autovia A-27, van a molt bon ritme i s’acabaran abans de Setmana Santa.
Ara fa un mes es va adjudicar per 743.562 euros el contracte de serveis per redactar el projecte de traçat i construcció d’aquest l’últim tram pendent de l’autovia, entre l’enllaç de Lilla i l’accés a l’autopista AP-7 a l’alçada de Montblanc. Tindrà una llargada de 5,5 quilòmetres i haurà de salvar les vies de l’AVE amb un pas inferior.