Alcaldes del Tarragonès i del Baix Penedès reclamen la paralització immediata de les obres del tercer fil. Ho recullen en un manifest en què defensen l’alliberament de les mercaderies per la costa amb la construcció d’un traçat alternatiu per l’interior.

Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà i El Vendrell lideren aquest nou front comú ferroviari que busca ampliar aliances polítiques i socials al territori.

Els alcaldes d’aquestes localitats s’han reunit a Tarragona, amb Pau Ricomà com a amfitrió, per teixir el seu desacord amb què el corredor mediterrani de mercaderies comparteixi l’ús de la plataforma de viatgers.

Recorden que, actualment, la via ja està saturada amb més de 1.200 trens mensuals de mercaderies, un 13% dels quals transporten matèries perilloses. A més, aquest trànsit es concentra en les zones més poblades, amb el risc que això comporta, a banda de perjudicar sectors econòmics com els càmpings.

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, diu que fan seves les reivindicacions de Mercaderies per l’Interior i que l’objectiu és ampliar el consens polític i social. En aquest sentit avança que hi haurà un gran acte per escoltar, també, la veu de la ciutadania.

Es busca que els ajuntaments tarragonins aprovin mocions o declaracions institucionals al respecte per tenir més força per portar les reivindicacions al Ministerio. Reclamen l’inici immediat de l’estui del traçat alternatiu per les mercaderies, un calendari real, i que s’aturin les actuacions i obres vinculades al tercer fil.