El Tinglado 2 del Moll de Costa inaugurarà, el pròxim dijous a les 19h, la nova exposició sota el títol ‘Gairebé tots els fragments’ de l’artista finlandesa, resident a Catalunya fa més de trenta anys, Elena Kervinen. Una mostra que estarà oberta al públic fins al diumenge 19 de març. Es tracta d’una proposta artística a cavall entre la pintura, l’escultura i la instal·lació, fusionant diferents llenguatges que converteixen l’obra amb un perfil contemporani i, alhora, intemporal.
Segons l’autora, la mostra és una collita dels darrers cinc anys durant els quals s’ha aplicat a indagar en el fragment, a fer-ne el seu principal suport, l’alçaprem del seu imaginari. Fragments de marbre o de granit, matèria fragmentada que ella recull, recompon i pinta a l’oli o dibuixa amb llapis i punta d’or, talment com si fos una arqueòloga de si mateixa.
Llenques de marbre o granit esdernegades, les restes d’un món -tal vegada atemorit- que s’ha allunyat i amb el qual s’han trencat molts dels vincles que fecundament s’hi unien. El món de la natura, però també el de la cultura i la tradició, sense els quals vaguem a la deriva, orfes d’arrels i solatge. Trossos de marbre o de granit com una al·legoria de la pèrdua.
Per això cadascuna de les seves obres es presenta en forma de troballa gairebé pampalluguejant i totes juntes formen una autèntica constel·lació. Una sola obra, sí, però sempre inacabada i inabastable. Una gran constel·lació de fragments: els de granit podrien ser himnes a la nit, a les nits d’alta muntanya, tan fondes i palpitants; els de marbre, més aviat remeten al misteri de la llum i de qualsevol forma de vida, a la seva èpica. Els dos infinits a què al·ludia Pascal: l’infinitament petit o l’infinitament gran.