El president del Port de Tarragona proposa una connexió pel sud amb el futur traçat ferroviari de mercaderies per l’interior. Saül Garreta ho ha manifestat en el marc de la jornada que PIMEC ha organitzat a Barcelona amb el títol “L’àrea de Tarragona i el Corredor Mediterrani. Una solució de país.”

Durant la seva intervenció, Garreta ha posat de relleu que el Port de Tarragona dóna suport i està adherit al manifest de la Plataforma Mercaderies per l’Interior, i que ha alineat els seus objectius comercials i sostenibles amb els d’aquest moviment cívic.

El president de l’APT, també ha explicat que el Port de Tarragona ha impulsat una oficina tècnica amb el Ministeri de Transports, Puertos del Estado, ADIF i la Generalitat de Catalunya amb tècnics de l’empresa pública INECO (Ingeniería y Economía del Transporte) per elaborar un “Estudi Informatiu de Connexions Ferroviàries” amb diferents propostes de sortida del ferrocarril pel sud. Aquesta “Oficina Tècnica per Accessos Ferroviaris” permetrà donar una resposta consensuada a diferents reptes que té plantejats el Port i, de retruc, l’àrea metropolitana de Tarragona.

Garreta ha explicat que és necessari “treure del frontal marítim de la ciutat de Tarragona les maniobres dels trens de mercaderies que donen servei al Port, per eliminar els sorolls, vibracions i risc d’accidents en aquesta zona urbana”. I, en tercer lloc, ha continuat, hi ha l’objectiu de “connectar el Port amb la xarxa general de ferrocarril pel Sud per, en un futur, connectar també amb el nou traçat ferroviari per l’interior”.

En una primera fase, l’estudi presentarà una nova connexió dels Molls de Llevant amb l’Estació de Classificació d’ADIF. Aquesta nova connexió mitjançant un pont ferroviari paral·lel al pont mòbil actual i un nou pont per sobre de la desembocadura del Francolí, connectaria els molls adossats al Dic de Llevant amb l’Estació de Classificació d’ADIF i eliminaria el pas de trens pel Moll de Costa.

La Fase 2, preveu la connexió cap al Sud de la PortTarragona Terminal La Boella amb un nou ramal que partiria des d’aquesta terminal intermodal situada a la vora dels molls d’Andalusia i de Cantàbria, passaria sobre l’Autovia Salou-Tarragona (C-31b) per connectar amb la línia de ferrocarril industrial “Línia FC 630” (l’antiga línia Tarragona-València).

Finalment, la fase 3 contempla la possibilitat de connexió d’aquesta línia de ferrocarril industrial FC 630 amb el ramal que es contraurà per unir l’estació de Salou-PortAventura a la xarxa general de ferrocarril (Línia FC 210).