El servei ha entrat en funcionament aquest dijous amb pocs usuaris en els primers combois de la línia RT1 entre Tarragona i Reus, que ara compten amb 55 freqüències diàries. L’afluència també ha estat baixa als trens de la RT2, que connecta l’Arboç i Cambrils, amb parada a la ciutat. La previsió és que els passatgers vagin augmentant a mesura que coneguin les novetats d’aquesta xarxa ferroviària de proximitat.
L’estrena de les Rodalies tarragonines s’ha escenificat amb un viatge institucional presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, els alcaldes de Tarragona i Reus, Josep Fèlix Ballesteros i Carles Pellicer, i responsables de Renfe. El conseller ha destacat l’aposta per la mobilitat de proximitat, amb les Rodalies i també amb els busos exprés.cat que, a partir d’aquest divendres, uniran El Vendrell i Tarragona amb parada a Torredembarra. El temps de trajecte s’escurça 15 minuts.
L’alcalde Ballesteros s’ha referit a la millora de les connexions amb el Baix Penedès, una demanda històrica.
Els usuaris celebren l’impuls de les Rodalies de Tarragona. Ara bé, l’estrena no ha estat la millor perquè l’arribada del viatge amb les autoritats ha coincidit amb l’anunci de retards de 50 minuts en un Regional, a l’estació de Reus. Molts es queixen de la manca de puntualitat.
Els usuaris reclamen una rebaixa de preus i la posada en marxa del sistema tarifari integrat, que serà al juny.