Investigadors de la URV preparen un programa per millorar el procés d’aprenentatge i el benestar dels universitaris amb TEA, TDAH i dislèxia. En la recerca s’ha entrevistat a una trentena d’experts, i els alumnes amb trastorns del neurodesenvolupament poden col·laborar aportant la seva experiència.
Cada vegada més estudiants amb un diagnòstic de trastorn del neurodesenvolupament accedeixen a la universitat. Els cicles inferiors ja compten amb eines que ajuden a la seva adaptació, i es busca millorar l’acompanyament a la facultat.
Núria Voltas, investigadora i professora del Departament de Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, encapçala una recerca conjunta entre la URV i la UB per millorar el procés d’aprenentatge d’aquests estudiants. Voltas ha destacat a Tarragona Ràdio la importància de la claredat, l’anticipació i el seguiment.
El projecte està finançat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV. El grup d’investigadors ja s’ha entrevistat amb 33 experts de diferents àmbits per conèixer el perfil de necessitats. Ara, els professionals demanen la col·laboració dels estudiants amb diagnòstic de TEA, TDAH i dislèxia per a conèixer com viuen el seu pas per a la Universitat. L’objectiu final és desenvolupar un programa amb eines tant per a l’alumnat com per al professorat per gestionar l’estrès, les habilitats socioemocionals, el funcionament executiu i l’autoregulació de l’aprenentatge.