Josep Maria Cruset deixa el Port de Tarragona amb el present i el futur garantit. Ho ha afirmat tot fent balanç dels quatre anys que ha ocupat el càrrec de president, ara que l’haurà de deixar per la sortida de Junts del Govern català. L’impuls de la ZAL, de la intermodalitat en el transport de mercaderies i dels creuers han estat fites destacades en un context social i econòmic complex. Un dels temes que queda pendent, perquè s’allargarà encara “unes setmanes”, és el conflicte amb els estibadors.
Va deixar l’alcaldia de Riudoms per agafar les regnes del Port en un moment de canvis en el sector portuari. Va ser al novembre de 2018 quan Josep Maria Cruset va accedir a la presidència del Port de Tarragona, que llavors era el setè de l’Estat. Ara es troba en cinquena posició -frec a frec amb Bilbao, que és quart-, un creixement que s’ha donat en un escenari convuls i en uns anys en què ha passat una mica de tot. Riuades, temporals com el Glòria, la pandèmia i la crisi de subministraments o l’impacte de la Guerra a Ucraïna han dificultat l’activitat ordinària de les instal·lacions.
Amb tot, entre 2018 i 2022 s’han pogut invertir més de 100 MEUR, uns diners que han fet possible projectes que feia molt de temps que s’esperaven com la Zona d’Activitats Logístiques, ja en construcció. També s’ha avançat en matèria de sortides ferroviàries i en la intermodalitat del transport portuari amb projectes com la terminal de La Boella o de Guadalajara-Marchamalo. Josep Maria Cruset afirma que en aquests quatre anys el Port de Tarragona ha fet un salt endavant, una transformació que ha estat física però també mental.
Els resultats econòmics també són bons, durant aquest període, amb un Port que ha obtingut 21 MEUR de beneficis i que malgrat la forta inversió ha estat capaç de reduir un 27% el seu endeutament. Preguntat pel seu futur, Cruset ha dit que s’incorporarà a la seva vida professional privada. Ha tancat la porta a presentar-se novament a l’alcaldia de Riudoms.