El rector de la URV, Josep Pallarès, desitja que s’aprovin els pressupostos catalans que inclouen ajudes per afrontar l’encariment de l’energia. En una entrevista a Tarragona Ràdio, Pallarès ha manifestat que aquests alts preus els condicionen a l’hora d’aplicar noves accions i polítiques. Amb tot, ha reconegut que el pla d’estalvi està funcionant i que s’està reduint el consum.
La Universitat Rovira i Virgili està aplicant un pla d’emergència adaptatiu que regula la temperatura dels seus espais per reduir el consum energètic i, per tant, les factures. El rector ha explicat que el pla es va seguint diàriament i que es va adaptant segons la situació. Amb tot, ha reconegut que les temperatures són més baixes de les que voldrien.
En aquest context, el rector espera que s’aprovin els comptes catalans per poder destinar els recursos econòmics a accions de la universitat i no per sufragar les despeses elèctriques. Pallarès ha dit que estan per formar a la gent i no per pagar factures de llum.
En un altre ordre de coses, Pallarès ha anunciat que la universitat es troba amb dades rècord pel que fa als alumnes matriculats. Ha concretat que es continua amb l’augment any rere any, però que ja es troben amb un topall de capacitat. L’objectiu, segons Pallarès, és mantenir el ritme i donar resposta a les necessitats socials del territori en l’àmbit educatiu.
Més notícies:
- La ciutat de Tarragona projecta el seu primer cementiri civil i públic
- El cantautor Adrià Pagès ens presenta el seu dic debut: Només mor el que s’amaga
- CaixaForum Tarragona explora les olors
- El Partit Popular demana la suspensió de la taxa turística
- Els Comuns han posat en valor els avenços socials que va suposar la proclamació de la República