En qualsevol cas, ha negat mala relació amb els companys del grup municipal, així com que el trencament hagi estat fruit d’instruccions donades des del comitè de govern dels democristians, i s’ha emparat en el principi de subsidiarietat. Cada agrupació local, ha explicat, decideix en funció dels seus propis criteris.
També ha detallat que des de la seva formació volen “buscar polítiques que ajudin Tarragona a sortir de l’atzucac en què es troba”. Així, la seva intenció és mirar de garantir la governabilitat de l’equip socialista de Ballesteros perquè la ciutat “tingui estratègia política i pugui tirar endavant els grans projectes estratègics que tenim entre mans”.
En aquest sentit, ha avançat que “valorarem propostes de govern amb gent que tingui mentalitat de govern”. “No anirem amb qualsevol”, ha avisat. “Tenim un sol vot, però prou important”, ha sentenciat. D’aquesta manera, ja ha deixat clar que “el que no farem és aliar-nos amb formacions que la seva única obsessió sigui anar buscant el què hi ha per sota de les catifes, anar denunciant casos de corrupció, i l’única línia estratègica que tinguin sigui aturar el funcionament de la ciutat”, ha etzibat.
Segons Prats, fa setmanes que es cuinava la separació, i la decisió d’anunciar-la el passat dissabte respon a la voluntat “d’evitar interpretacions en relació als resultats electorals”. Un cop fet públic, l’edil ha demanat al secretari municipal quin ha de ser el procediment a seguir, que posarà en marxa “immediatament” quan se li comuniqui, i passarà a ser regidor no adscrit o formarà grup mixt.
Per la seva banda, el portaveu del grup municipal de CiU al consistori, Albert Abelló, ha parlat aquest matí de la ruptura i ha reconegut que, extraoficialment, tenia coneixement dels fets des de finals de la setmana passada. Pel que fa al funcionament del grup ha aclarit que treballaran “com hem fet fins ara”, i s’ha mostrat convençut que podran tirar endavant les seves propostes amb un regidor menys.