Pla obert de l'accés principal a l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona amb poc moviment de viatgers. Imatge de l'1 de febrer del 2021. (Horitzontal)
Pla obert de l'accés principal a l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona amb poc moviment de viatgers. Imatge de l'1 de febrer del 2021. (Horitzontal)

La comissió de Transports del Congrés ha aprovat la proposició no de llei del PDeCAT per restaurar la freqüència diària de l’Avant entre Tortosa i Barcelona, així com establir “en el termini màxim de sis mesos, tres serveis addicionals d’anada i tres de tornada”, un total de vuit combois d’alta velocitat cada dia. També es requereix que sigui el govern espanyol, i no la Generalitat com va passar el 2020, qui assumeixi el cost d’aquest servei ferroviari entre la capital ebrenca i la catalana com fa a la resta de l’estat espanyol. El diputat del PDeCAT, Ferran Bel, ha demanat que s’inclogui un catorzè servei d’Avant als 13 que ha anunciat el Ministeri de Transport per al 2023 en diferents indrets d’Espanya.

La PNL s’ha aprovat a la comissió amb el vot a favor de tots els grups, excepte PSOE i Unidas Podemos – En Comú Podem que s’han abstingut.