Un grup de voluntaris de les zones afectades es van descarregar l’app Soundless per detectar els decibels i connectar-la amb una polsera intel·ligent que mesura paràmetres de salut relacionats amb la son i el ritme cardíac. Alteracions en el ritme cardíac i en els patrons de la son. Aquestes són les dues principals afectacions detectades entre els veïns que han participat en el projecte impulsat per investigadors del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV. Els primers resultats han posat de manifest que als tres barris estudiats se supera amb escreix, i en alguns casos es duplica, el límit permès per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que va fixar el 2019 en 45 decibels. El barri del Serrallo va registrar pics de 90 decibels, el doble del màxim permès per l’OMS. Als barris Tarragona 2 i Francolí es va detectar que l’excés de soroll el generen els vehicles que circulen diàriament per l’Autovia del Mediterrani.

L’investigador principal del projecte, Pedro García, explica que la xifra més preocupant de contaminació acústica i alteracions en els paràmetres de salut es va registrar al barri del Serrallo. S’atribueix al pas de diferents trens que entren i surten pel Port de Tarragona i al corredor del Mediterrani.

L’objectiu és que l’estudi es faci extensiu a altres ciutats. Els primers resultats s’han extret a partir dels resultats obtinguts de 35 veïns i veïnes de diferents barris de Tarragona. Les persones participants van descarregar l’aplicació al seu telèfon mòbil per mesurar el soroll. També es van repartir polseres intel·ligents que detectaven diferents mètriques de salut associades amb el ritme cardíac i alteracions de la son.