La Creu Roja va atendre 5.028 persones a la demarcació de Tarragona el passat 2021. L’any passat van ser 12.202 a Catalunya. Va ser mitjançant el servei de teleassistència domiciliària i mòbil que, més enllà del botó vermell, compta amb una xarxa de persones que donen suport emocional i acompanyament. Ho fa cada dia amb moltes persones grans que estan soles però, també, en cas d’emergència. En total, en tot l’any passat, es van fer prop de 85.000 intervencions i es van atendre 19.531 trucades d’emergència d’usuaris del servei.

A la dècada dels 90 el sistema de Teleassistència va constituir la primera fita d’innovació i va ser pioner a l’hora de començar a treballar amb aquests dispositius, que van arribar des dels països nòrdics i van calar ràpidament entre la societat. El salt tecnològic durant aquests 30 anys fins a arribar als terminals actuals és significatiu, però la base continua sent la mateixa: cobrir les necessitats de les persones vulnerables, de forma eficient, aportant valor per viure la vida de manera més autònoma i amb tranquil·litat.

La teleassistència també és part de la protecció que es pot oferir a les dones que pateixen violència de gènere, o de l’acompanyament a persones amb malalties cròniques, persones que han patit un accident o operació, persones cuidadores, dones embarassades, adolescents, esportistes o qualsevol que es trobi en situació de solitud.