La Direcció General de Trànsit espanyola treballa per a implementar carrils d’emergència que evitin allargar els talls de carretera arran d’un accident. La mesura vol que no es repeteixin caos circulatoris com el que el passat divendres es va originar durant 14 hores a l’AP-7, a l’Hospitalet de l’Infant. Un sinistre mortal amb tres camions implicats va deixar fins a 24 quilòmetres de cua en sentit sud.

La cap provincial de la Direcció General de Trànsit a Tarragona, Maria Teresa Guelbenzu, ha explicat en una entrevista a Tarragona Ràdio, que entre les normatives que es desplegaran aquest 2025, hi ha l’activació d’un carril d’emergència perquè hi accedeixin els vehicles de servei quan hagin d’intervenir en un accident. En autopistes i autovies, els cotxes i camions hauran de deixar espai lliure per al pas de vehicles prioritaris.

Un dels nous articles de la DGT especifica que els conductors de les autopistes i les autovies involucrats en una retenció hauran de cedir el pas a les emergències obrint-se als costats de la carretera. A les vies de dos carrils en el mateix sentit, s’haurà de deixar lliure el carril del mig. En una via de tres carrils en el mateix sentit, els del carril esquerre hauran de retirar-se a l’esquerra i els dels carrils centrals i la dreta, a la dreta.