La Diputació de Tarragona defensa que la gestió de l’aeroport de Reus s’assumeixi des del territori i no des de Madrid.
La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, defensa que la gestió de l’aeroport de Reus no l’hauria d’assumir l’Estat, sinó que s’hauria de fer des del territori. D’aquesta manera, es podria “preveure la creació d’una xarxa aeroportuària de país” formada pels equipaments de Reus, Girona i Barcelona. Aquesta és una de les idees que ha llençat Llauradó en la trobada anual amb periodistes. La presidenta de l’ens supramunicipals també ha defensat la importància que l’Aeroport de Reus compti amb línies comercials durant tot l’any, per tal d’afavorir a la desestacionalització turística de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.
Llauradó també ha aprofitat la trobada per fer balanç dels tres anys i mig de mandat. Ha destacat alguns dels projectes que la Diputació de Tarragona ha anat consolidant des del 2019. Entre ells, la transformació digital de les administracions, el desplegament de la fibra òptica, l’impuls del tramCamp o l’adequació de les carreteres, entre altres.
Justament, pel que fa a la xarxa viària del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, Llauradó ha fet èmfasi en l’aprovació del Pla Zonal d’aquest 2022. Un document que permetrà planificar les actuacions de millora de la xarxa local de carreteres fins al 2035 i que, de moment, ha permès que 114 quilòmetres de camins de titularitat municipals passessin a ser de la Diputació de Tarragona.
La Diputació de Tarragona defensa que la gestió de l’aeroport de Reus s’assumeixi des del territori i no des de Madrid
Noemí Llauradó aposta per una “xarxa aeroportuària de país” formada pels equipaments de Reus, Barcelona i Girona