La FEAT fa una crida a negociar per aconseguir la jubilació anticipada dels conductors professionals. És el motiu que ha empès els sindicats majoritaris, UGT i CCOO, a convocar set jornades de vaga en el transport per carretera.
El director de la Federació de l’Autotransport de Tarragona, Josep Lluís Aymat, ha admès que entén els arguments dels sindicats tenint en compte que, segons ha dit, la jubilació anticipada dels treballadors del sector està «del tot justificada».
Aymat, en una entrevista a Tarragona Ràdio, ha instat les parts en conflicte a seure i negociar per posar fre a la convocatòria de vaga i aconseguir que el govern espanyol accedeixi a les peticions que fan els conductors. Això sí, recorda que, a la vegada, caldria aportar solucions a la manca de transportistes professionals, molts dels quals han de venir d’altres països perquè hi ha problemes per completar les plantilles.
Aymat explica que les dificultats de les empreses de transport per trobar conductors s’han fet paleses, també, a l’hora d’establir el pla alternatiu de transport per carretera davant el tall ferroviari. I ha aprofitat per defensar la capacitat i el paper clau que té el sector per garantir la mobilitat.
CCOO i UGT han convocat set jornades de vaga en el transport per carretera. Els sindicats han anunciat aturades pel 28 d’octubre, l’11, el 28 i el 29 de novembre i el 5 i el 9 de desembre i han avisat que a partir del 23 de desembre la protesta podria passar a ser indefinida.