La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura ha presentat aquest dilluns un estudi “ambiciós” per a aconseguir el milió de passatgers diaris del tren l’any 2035. El president de la FMSS, Pau Noy, ha assenyalat que per fer-ho és “important”, entre altres mesures, estendre el ferrocarril a la resta de Catalunya, reduir el temps de viatge a Barcelona i “millorar el servei de llarg recorregut” amb Europa.
Noy ha indicat que hi ha “tres potes importants” per assolir els objectius. Per una banda, fer arribar el tren a la resta de territori català, perquè ha denunciat que en els anys de democràcia “s’ha invertit bàsicament a Barcelona” i ha criticat el “dèficit” que arrosseguen les demarcacions de fora de l’àrea metropolitana barcelonina, posant l’exemple de Girona, on “probablement sigui la demarcació que té menys quilòmetre ferroviari per habitant” de l’Estat. Noy ha suggerit l’aposta pels trens-tram, amb un pressupost previst d’uns 2.000 milions, ja que “pot arribar a 135 nous municipis”. A la vegada, la creació de nous regionals Lleida-Figueres, Girona-Reus passant per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i serveis directes com, per exemple, de la capital catalana a Reus i Tarragona.
El president de la fundació també ha afirmat que per aconseguir aquests objectius d’usuaris del tren caldria implementar un bitllet únic.