Overview:
Es preveu aprovar aquest estiu el seu projecte constructiu
La Generalitat assumeix que l’absència de pressupostos catalans endarrerirà l’inici dels treballs del previst per aquest 2024. El director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, ha explicat que acceleren al màxim el projecte constructiu en la seva primera fase per poder licitar les obres aquest any. A més, l’administració catalana veu possible que Salou reconsideri la seva oposició al tramvia del Camp de Tarragona i que avanci la fase 1 del projecte que ha d’unir Cambrils i Vila-seca per l’antiga línia de ferrocarril. En declaracions a l’ACN, el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, defensa que es tracta d’una infraestructura moderna d’última generació i que amb Salou estan coordinant el projecte d’urbanització al detall. Prat reconeix que l’absència de pressupostos de la Generalitat endarrerirà “una mica” l’inici previst dels treballs. Confia que puguin arrencar el 2025. Respecte el pas per Salou, el director general rebutja l’opinió de l’alcalde, Pere Granados, que ha assegurat els últims dies que serà una barrera.
Davant la negativa de Salou, els alcaldes de Tarragona i Reus van aixecar la mà oferint-se per avançar el màxim possible la fase 2 del tramvia -que ha d’unir les dues ciutats per Vila-seca i la Canonja-. Prat però, descarta aquesta possibilitat. La primera fase està valorada en uns 150 milions d’euros. Amb el dibuix del traçat de les dues fases acordat amb els respectius ajuntaments, des de Territori es treballa ara en “perfilar” detalls. Per exemple, al municipi de la Canonja o als barris de Ponent de Tarragona. Un dels últims que s’ha acabat de definir és l’arribada del tramvia a l’estació d’Adif de Tarragona pel carrer del Mar. Es tracta d’un carrer molt estret pel qual caldrà agafar una part d’uns terrenys annexos, també propietat d’Adif, amb qui ja hi ha un acord. En aquest tram hi haurà doble via, excepte a la part inicial del carrer que fa cantonada amb Pere Martell, on la presència d’un habitatge obliga a que hi hagi uns 40 metres amb via única.