La Generalitat gestiona des d’aquest dimecres 1 de febrer el sistema d’alertes per mòbil en cas d’emergència. La població que es trobi en l’àrea influència de l’avís rebrà la notificació al seu dispositiu amb les instruccions a fer segons la situació.
Quan sigui necessari, des d’una antena de telefonia s’emetrà el missatge que arribarà als mòbils que estan sota la cobertura de l’emergència. La instrucció la donarà el Departament d’Interior a través de Protecció Civil.
La subdirectora de Coordinació i Gestió d’Emergències de Protecció Civil, Imma Solé, ha explicat que es faran proves a nivell territorial en aquesta fase d’implantació del sistema d’avís.
S’enviarà el missatge quan l’emergència requereixi alguna actuació de la població com evacuacions, allunyaments o confinaments.
Assegura que no s’utilitzarà l’eina per donar informació a la població. L’avís va funcionar en proves per primera vegada el passat 2 de novembre, en el simulacre més gran d’accident químic que s’ha fet fins al moment a Tarragona. En aquell moment, el 75 per cent de la població es va confinar després de rebre l’SMS.