powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
La degana de la facultat de lletres, Yolanda Tortajada posa de manifest la importància del gènere dins l’àmbit de la comunicació. A través d’una assignatura optativa anomenada “Gènere i Comunicació” explica als seus alumnes com diversos productes audiovisuals transmeten un missatge que no es correspon amb la seva respectiva representació audiovisual.
Termes com la masculinitat, la sexualitat o el postfeminisme són els que analitzen en videoclips, anuncis publicitaris, mitjans de comunicació i xarxes socials. Segons ha explicat la degana en una entrevista a Tarragona Ràdio la matèria que s’imparteix en aquest curs podria ser perfectament una assignatura obligatòria.
Entre altres exemples, Yolanda Tortajada ha posat èmfasi en els videoclips mainstream, exemplificant els últims videoclips de Rosalía i Madonna com a exemples postfeministes. Aquestes cantants, en les seves cançons, transmeten missatges feministes que queden distorsionats amb la seva representació audiovisual. En aquestes representacions podem veure la dona empoderada, però des d’una mirada masculina, cosificant-la i fins i tot recorrent a la violència.