L’impacte global de la vintena edició de la Minicopa Endesa ha estat de 4.442.035 milions d’euros i ha superat totes les previsions. La xifra s’extreu de la suma de l’impacte directe generat a Tarragona (1.542.958€) i l’impacte induït generat pels diferents patrocinadors (2.899.007€). L’esdeveniment va omplir l’Anella Mediterrània aplegant un total de 7.000 espectadors i, en retransmissions a través de la plataforma Youtube, es va obtenir una audiència acumulada, tant en directe com en diferit, de 201.627 visualitzacions. De fet, es van assolir fins a 18 milions de visualitzacions a les xarxes socials de l’ACB. També va generar més de 320 notícies a televisions, premsa escrita i mitjans digitals.

El conseller d’Esports i Turisme Esportiu de l’Ajuntament de Tarragona, Berni Álvarez, ha qualificat “d’espectaculars” les xifres d’impacte de la Minicopa Endesa i ha avançat que des de Tarragona Esports ja es treballa perquè Tarragona torni a ser l’epicentre del millor bàsquet formatiu aquest any, tornant a acollir aquesta gran competició. Álvarez ha recordat que la Mincopa Endesa 2023-24 va ser disputada per 16 equips ACB i més de 200 nens, “el que va suposar l’allotjament, a la ciutat de Tarragona, d’un miler de persones entre esportistes, personal d’organització, familiars i acompanyants. I això sense comptar la resta de visites de persones aficionades”. 

“Acollir la fase prèvia de la Minicopa Endesa i veure aquests resultats reforça encara més l’aposta per fer de l’esport un factor impulsor del turisme, no només en l’àmbit de la recreació i l’esport amateur, sinó també en l’organització d’esdeveniments esportius de primer nivell que atrauen, en èpoques no especialment turístiques, nombroses persones aficionades i genera una important cobertura mediàtica, projectant la marca Tarragona”, ha destacat el conseller d’Esports i Turisme Esportiu, que també ha subratllat que “s’ha tornat ha evidenciar que la nostra ciutat és, cada cop més, una capital esportiva capaç d’atreure grans esdeveniments esportius”. 

Les dades es desprenen de l’informe sobre l’impacte de la Minicopa Endesa Tarragona 2023 elaborat per part de l’acb, el qual també destaca que durant el transcurs de la competició es van publicar 1.045 post a les xarxes socials amb impacte a la ciutat de Tarragona. Al llarg el torneig es van disputar un total de 26 partits entre el Palau d’Esports -en dues pistes- i el poliesportiu de Campclar; l’accés va ser gratuït i els espectadors van col·laborar en una recollida solidària d’aliments en la qual es van recollir 346 quilograms d’aliments.