5 dels 10 trams de l’AP-7 considerats d’alta sinistralitat després de l’alliberament de peatges són tarragonins.
Hi ha el de la Móra a Constantí, de Roda de Berà a la Pobla de Montornès, de Castellví de la Marca a Banyeres del Penedès, de Calafat a l’Ametlla de Mar i de L’Ampolla a Camarles. Segons el Servei Català de Trànsit són trams que acumulen dos o més accidents amb víctimes mortals o greus.
L’alliberament de peatges ha reduït un 17% el nombre de víctimes a la xarxa viària catalana. Malgrat la millora de la seguretat viària al conjunt de carreteres, ha augmentat la sinistralitat i les retencions a l’AP-7. La supressió de pagament a les autopistes ha evitat 2.240 víctimes, tenint en compte els números d’anys anteriors. S’ha registrat una reducció del 17,3%.
Convé destacar negativament l’augment de la sinistralitat mortal i greu a l’autopista AP-7, atès que s’han duplicat les víctimes mortals passant de 12 a 25.
Pel que fa a la mobilitat registrada en aquest primer any de supressió del pagament a les autopistes, l’AP-7 ha registrat un augment del trànsit del 26% en el tram sud entre el Papiol i Ulldecona.
Pel que fa al factor retenció, als diferents trams de l’AP-7 analitzats augmenta, sobretot el d’entre Ulldecona i Papiol, tant per congestions provocades per accidents (97,6%), avaries (62,3%) i per circulació (87,7%).