La Plataforma Mercaderies per l’Interior reclama al Ministerio de Transportes y Mobilidad Sostenible i a la Generalitat, un nou traçat del Corredor Mediterrani, lluny de nuclis poblats i eficient i mediambiental segur. L’alternativa provisional urgent que proposen és utilitzar vies existents, com la Línia d’Alta Velocitat i les convencionals. La Plataforma ha avançat que denunciarà l’Estat davant l’Audiència Nacional per estar executant les obres de construcció del tercer fil ferroviari sense haver fet el preceptiu estudi d’impacte ambiental.

Els trens de mercaderies es canalitzarien per la nova variant Vilaseca/Camp de Tarragona i pel tram de la Línia d’Alta Velocitat des de Camp de Tarragona fins a l’Arboç. La Plataforma Mercaderies per l’Interior valora positivament que Europa hagi admès a tràmit la seva queixa. Eugeni Sedano, portaveu de la Plataforma Mercaderies per l’Interior diu que la separació del trànsit de passatgers i de mercaderies suposarà beneficis per a tothom.

Tots els partits polítics van donar suport, a excepció dels socialdemòcrates que van demanar tancar la petició, defensant l’actual traçat.