La Plataforma per la Sanitat Pública Animal – SPA, formada per diferents entitats animalistes de la província de Tarragona, s’ha unit a la Coordinadora d’Entitats de Tarragona. SPA reclama ajudes públiques per a famílies i persones vulnerables, que potser no es poden costejar tots els tractaments sanitaris dels animals, però que a la vegada estan fent una labor social a l’acollir-los.
La Plataforma recorda que cal tenir en compte que els preus de les veterinàries acostumen a ser molt elevats. Un altre dels objectius de la Plataforma per la Sanitat Pública Animal és que l’IVA veterinari, que actualment és del 21%, passi al 4% com un bé essencial. A més, es demana pressupost públic per esterilitzar les colònies i les protectores amb gats.
La presidenta del moviment, Pepi Mellado, recorda que “els animals tenen els seus drets” i diu que la salut dels animals ha de ser essencial en una societat ecologista i respectuosa amb el medi ambient, i en definitiva, amb la vida.
En aquesta línia, el president de la Coordinadora d’Entitats de Tarragona, Ángel Juárez, declara que la Coordinadora és un moviment animalista, també integrador, que compta amb moltes entitats de diferents camps, perquè totes es puguin ajudar.
Més notícies:
- Un centenar de persones escenifiquen “la mort de la part Alta” de Tarragona amb un funeral i una pregària col·lectiva
- L’estrena del videomarcador del Nou Estadi Costa Daurada no veu cap gol del Nàstic (0-2)
- El consum d’aigua del CAT es redueix un 4,25% per l’increment d’ús d’aigua regenerada de la indústria
- S’enfronta a gairebé 18 anys de presó per robar i agredir dos menors a la Feria de Abril de Tarragona el 2023
- L’Oficina d’Atenció Ciutadana mòbil s’implementarà definitivament al 2026