La pluja que ha caigut durant gran part del dia ha donat una treva i no ha deslluït l’acte de La Crida que s’ha pogut dur a terme des de l’escenari de la Plaça de la Font, repetint el format al carrer incorporat l’any passat.


Amb Tarragona Mirant cap al cel després d’un dia de pluja, el primer “Visca Santa Tecla!” oficial d’aquest 2023 ha sonat durant l’acte protocol·lari que ha donat el tret de sortida oficial als dies festius.

https://twitter.com/tarragonaradio/status/1702731476339491247

L’ha pronunciat l’alcalde, Rubén Viñuales, que també s’ha estrenat en aquest acte.
Durant la seva intervenció, la consellera de cultura i festes de l’Ajuntament de Tarragona, Sandra Ramos, ha donat la benvinguda a la que considera la Santa Tecla més tradicional, més inclusiva i enguany també, més repartida per la ciutat.
Ramos ha tret pit de l’orgull de ciutat que simbolitza Santa Tecla i ha lloat la dedicació de la gent que fa possible, enriqueix i fa única la festa gran de Tarragona.
Ramos també ha glosat la figura del perpetuador de les festes, Salvador Fà, de qui ha assegurat que és una figura clau en la cultura dels darrers 40 anys a la ciutat i n’ha volgut destacar el seu tarannà amable i perseverant.

En el seu discurs, visiblement emocionat, Salvador Fà ha agraït la feina dels qui l’han precedit en la funció de mantenir viva la festa i als qui han lluitat per la festa i ja no hi són, així com a les persones que hi segueixen treballant tossudament.


Vinculat a la cultura popular per tradició familiar, el seu pare, Salvador Fà i Llimiana va ser un reconegut coreògraf i director de danses i ànima de l’Esbart Dansaire de Tarragona, on el perpetuador pertany des de la seva fundació l’any 1982.
Salvador Fà Ha estat un dels principals impulsor del Seguici Popular i ha participat activament en la recuperació del Ball de Gitanes, de Serrallonga, el de Pastorets i el dels Set Pecats Capitals, assessorant també el Ball de Cossis i el de Titans.
Fà ha parlat de l’evolució que ha viscut el seguici en els darrers 40 anys. Ha aprofitat per reivindicar el paper dels balls, les danses i la música que no només acompanyen si no que formen part activa del seguici i la riquesa del ritual més tradicional de Santa Tecla.

Més d’una quarantena de Tecleres i Teclers d’Honor de diverses entitats vinculades a les Festes també han estat distingits per la seva aportació i tasca en relació a la festa durant els darrers 25 anys. Han rebut com a obsequi el cartell de la Santa Tecla de l’any 1998.

L’alcalde, Rubén Viñuales, ha convidat a la ciutadania a participar de la festa major, la qual ha qualificat com la millor de Catalunya abans de cridar el primer “Visca Santa Tecla!”.

https://twitter.com/tarragonaradio/status/1702742764495008154

Tot seguit, per setè any consecutiu, l’Esbart Santa Tecla ha ofert el ball d’homenatge al perpetuador i als teclers d’honor.


L’alcalde i el perpetuador han estat els encarregats d’encendre, des del Balcó del Palau Municipal, la primera i acolorida tronada de la Festa Major amb els Onze Morters de Santa Tecla a càrrec de la Pirotècnia Martí, de Borriana.
Els micròfons de Tarragona Ràdio, que han emès en directe La Crida, han estat testimonis dels pilars d’homenatge que han aixecat els Xiquets de Tarragona i els Xiquets del Serrallo, així com una actuació especial del Ball de Pastorets amb intervenció posterior del seu ball parlat i el so del Canó de Sant Roc en honor al perpetuador.
La crida ha donat, així, pas oficialment als dies forts de Santa Tecla.
Els assistents a l’acte s’han pogut endur la postal número 34 de les festes que enguany ha estat dedicada al Griu.