La ruta Ro-Ro entre el Port de Tarragona i el port d’Izmir, a Turquia, ha mogut 16.150 Unitats de Transport Intermodal en el primer any d’existència. En importació, s’han mogut 8.502 unitats, amb una ocupació al voltant del 90%. Pel que fa a l’exportació, han viatjat 7.648 unitats cap a Turquia, amb una ocupació d’entre el 80% i el 90%, segons dades de la infraestructura tarragonina.
La ruta comercial ha fet que algunes empreses s’hagin interessat per la internacionalització dels seus productes, segons destaca el Port. La clau és, diuen, “la gran freqüència i la velocitat d’enviament”. La ruta Ro-Ro és una solució interessant per al sector dels contenidors, a causa dels alts costos dels nòlits i a la falta de disponibilitat d’equips buits. L’èxit de la línia també es deu als serveis per ferrocarril des del Port de Tarragona amb el centre de la península ibèrica, Anvers i Ludwigshafen.
La connexió entre les dues ciutats es fa amb dos dies i mig i és la més ràpida amb Turquia dels ports peninsulars. L’operativa s’inicia amb la sortida del vaixell des de Turquia els diumenges i la seva arribada a Tarragona dimarts a la nit. Així, els camions arriben a les instal·lacions logístiques a l’interior de la Península el dimecres a primera hora, i a la inversa, recollint en qualsevol punt de l’Estat fins dimecres a la tarda i lliurant a qualsevol punt de Turquia el dilluns.
L’empresa EKOL Logistics lidera aquesta ruta amb la participació de la naviliera DFDS, Grup Arola i la terminal Euroports del Port de Tarragona.