La Temporada de Primavera, que arrencarà el 2 de febrer, serà l’última a l’espai. Després del maig ja no estaran al teatre del carrer Armanyà. Ara, negocien amb l’ajuntament de Tarragona poder trobar un espai per fer les funcions programades duran el mes d’abril i maig quan ja estaran en dansa les obres de rehabilitació del Metropol.

Intentaran que la temporada de primavera puguin compaginar-se les obres amb els espectacles, com explica el director de La Trono, Joan Negrié. Negrié té clar que el Metropol necessita la reforma i diu que ara busquen una solució que no tenen, però que trobaran.

Sobre el Festival Internacional de Teatre FITT, que arriba a finals d’estiu, Negrié diu que trobaran un espai alternatiu per què sigui l’epicentre de les actuacions, com ho havia estat el Metropol.

La temporada de Primavera acollirà el Festival Teatre Màgic i cites a l’entorn del 8M. Hi haurà 16 espectacles amb dues estrenes absolutes i la participació de 4 companyies locals. Negrié comenta que la Sala Trono ha de treballar amb el talent local com a gran objectiu i explica que ha de ser una porta oberta als creadors.

La roda de premsa de presentació de la temporada de la sala Trono ha acabat amb una performance on han volgut representar una mudança.

El 2 i 3 de febrer arrenca la Temporada de Primavera de la Sala Trono amb Acorar. Es tracta d’un espectacle reincident a la sala tarragonina, però que sempre ve de gust refrescar el seu missatge i comprovar-ne la seva vigència: una reflexió sobre la identitat col·lectiva dels pobles, sobre què és allò que ens defineix, què és allò que fa que –encara– existeixi la nostra comunitat.
Després de Carnaval, el 16 i 17 de febrer, torna l’activitat amb Sucia, una peça que documenta l’agressió sexual que va patir la seva autora, Bàrbara Mestanza. Aquesta producció, estrenada al festival Temporada Alta, parla de l’agressió sexual posant el focus no sols en la mateixa experiència viscuda per la víctima, sinó en com rebem com a societat aquest tipus de situacions.
Per acabar el mes de febrer, ens visita un vell conegut de la Sala Trono des de les terres valencianes, Xavi Castillo. L’humorista presenta, durant el 23, 24 i 25 de febrer, el seu últim espectacle: Spoiler, un homenatge al cinema. Un repàs pels més cinéfils: records d’infància, grans clàssics de la ciència-ficció, el terror, la comèdia, els grans directors, bandes sonores, actors i actrius de llegenda, pósters, curiositats

Als inicis de març arriba la primera estrena d’aquesta temporada, Batec, de la companyia Calajo. Planteja el retrobament de quatre generacions de dones d’una mateixa família amb les seves semblances, diferències i els comportaments heretats. Aquesta comèdia dramàtica ha guanyat el Premi a Millor Composició Musical del Torneig RIIING!!!, organitzat per El Terrat i el Festival Grec. El 8 de març, arriba a la sala teatral tarragonina Austràlia. La primera producció d’Israel Solà com a autor i director ofereix un format molt cinematogràfic, una road movie, adaptada al teatre. La Laia, que vol ser mare i viu a Austràlia, li demana a la seva germana si li donaria un òvul. Aquesta no s’ho pensa dues vegades i emprèn un viatge cap allí per sotmetre’s al procés d’hormonació i donació. Al cap i a la fi, són família.

El 9 de març, dins del marc del Dia Internacional de les Dones, la jove companyia de dansa tarragonina, “Les Im.perfectes”, estrena El corralet. Una peça amb quatre ballarines que conviden el públic a observar els quatre personatges que representen sense prejutjar-les. A més a més, el 10 de març ofereixen un workshop on la dansa contemporània, el joc i el llenguatge corporal ens serviran per compartir una estona de cures cap a una mateixa i
cap a les altres.

Una de les novetats d’aquesta temporada és la participació de la Sala Trono a la campanya “Cap butaca buida”, on els diferents teatres de Catalunya s’uneixen el 16 de març per complir l’objectiu d’omplir les butaques de tots els escenaris catalans. Aquell dia, els espectadors podran veure el monòleg d’èxit escrit i interpretat per Pau Vinyals: El gegant del pi.

Abans de les vacances de Setmana Santa, la sala teatral torna a apostar pel talent tarragoní i proposa el primer espectacle d’stand-up comedy de l’associació “Risses”. Aquests, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona, han sigut els organitzadors del primer open mic de la ciutat durant un any i amb un gran suport del públic. Ara fan un salt més gran i presenten Risses Xou, un espectacle d’stand-up en català amb cinc humoristes.

També arribaran a la Sala Trono espectacles acabats d’estrenar com, per exemple, Sí sí sí, l’última producció del Teatre de l’Aurora, el 6 i 7 d’abril. Aquesta peça és l’espectacle que ens hauria agradat veure quan anàvem a l’institut, una assignatura pendent per a totes les generacions. A través de dues històries protagonitzades per quatre joves, parla sense embuts sobre el desig i el consentiment des de la llibertat de cadascú. Un espectacle per a joves i adults, optimista, commovedor i amb sentit de l’humor.

Un altre espectacle del mes d’abril és Cadires amb els veterans i consagrats Oriol Genís i Mont Plans. Precisament aquesta producció és un homenatge al vell ofici d’aquests éssers tan fràgils i fascinants que són els actors i les actrius. Amb les seves divertidíssimes vicissituds i les seves dramàtiques precarietats. Amb les seves pantomimes i les seves mitges mentides. Amb la seva meravellosa humanitat.
La primavera també és sinònim de màgia a la sala tarragonina que enguany continuen col·laborant amb el Festival Internacional Teatre Màgic. Les tres propostes són d’un gran nivell i es repartiran amb dos dies 20 i 21 d’abril. Nocturna amb Gonzalo Albiñana és un espectacle d’ombres xineses que ha sigut guardonat amb el Gran Premi Extraordinari de Màgia 2023. Disfrutar, del mag argentí Ariel Hamui, conegut per la seva participació a Got Talent Espanya el 2021, és un espectacle ple d’emocions on la ment i els sentiments són portats al límit. Il·lusions del mag Sergi Armentano és un espectacle familiar i apte per tots els públics. Aquest últim va conduir el programa de màgia del Canal Super3 “Wowzzy Baboom!”.
La Sala Trono encara l’últim mes de programació amb el recentment estrenat La màquina Hamlet, de la companyia tarragonina Projecte Ingenu. Marc Chornet, director de l’espectacle, s’atreveix amb la versió postdramàtica de Hamlet d’Henry Müller en el qual Ofèlia n’és la protagonista.
L’11 i 12 de maig Paloma de parque repassa a partir d’anècdotes i vivències personals, de la mateixa actriu Clar Ingold, explicades en clau còmica. Parla dels problemes d’una generació, la seva, que ens impliquen a tots com a societat. “És de la merda des d’on es fa millor la comèdia” i, a la vegada, aquesta serveix com a instrument de denúncia.

Per acabar, la joveníssima companyia teatral “La tremenda” presenta Lo cant de les ànimes mudes, una obra de Víctor Català que retrata l’amor prohibit de dos joves de diferents famílies que acumulen anys de baralles i disputes per les terres. L’espectacle musical compta amb la participació del tarragoní Arnau Fà i exmembre del grup de teatre amateur de la ciutat, Histrionis Teatre.

Una de les novetats d’aquesta temporada que començarà al febrer són les
activitats organitzades fora de l’escenari. Per tal de completar l’experiència
teatral, s’ofereixen diferents xerrades, col·loquis, workshops i vermuts durant
tota la temporada en diferents espais de la ciutat.
Tota la programació i la venda d’entrades ja està disponible a la web de la sala:
www.salatrono.cat