La sinistralitat s’ha reduït aquest estiu a la demarcació de Tarragona, amb vuit morts, tres menys que al 2023. Això entre el 24 de juny i el 9 de setembre, segons el balanç presentat per Trànsit. També hi ha hagut menys morts a Girona i les xifres s’han mantingut a Barcelona i Lleida, amb 13 i 5 morts, respectivament.

Les carreteres catalanes han registrat aquest estiu, del 24 de juny al 9 de setembre, un total de 33 morts en accidents de trànsit, un 11% menys que el 2023 i un 33% menys que el 2019. Gairebé la meitat, un 48% van ser de col·lectius vulnerables, com ciclistes, motoristes o vianants.

A més, hi ha hagut 226 ferits greus, un 38% més que l’any passat. Tot i que els sinistres han disminuït a l’AP-7 després de l’increment arran de l’alliberament de peatges, Trànsit està preocupat pels petits sinistres que provoquen retencions importants en aquesta via. Per això, s’invertirà encara més en tecnologia per evitar accidents i es posaran encara més mesures per resoldre amb celeritat les incidències. Ramon Lamiel és el director de Trànsit.

A finals d’aquest any hauria d’estar enllestit el projecte per reduir la velocitat a 100 km/h entre el Vendrell i Maçanet de la Selva, un tram d’uns 100 km. Entre les noves mesures, destaquen que la velocitat es reduirà a 100 km/h a tots els carrils quan s’habiliti un carril addicional, inclosos els del mateix sentit de circulació. A partir d’aquest proper diumenge 16 de setembre, al tram entre Vilafranca del Penedès i Martorell, sobretot al sector de Subirats, la velocitat es reduirà a 100 km/h en les operacions de retorn de cap de setmana o festius cap a Barcelona, encara que no hi hagi carril addicional.