La subdelegació del Govern a Tarragona valora positivament l’aixecament de les barreres a les autopistes i la fi de les concessions dels peatges. Aquest final del contracte d’explotació ha comportat l’eliminació de les tanques que anul·laven la rotonda de la sortida de l’autopista AP-7 a Torredembarra. A més, ara es continua debatent quin ha de ser el model de finançament.

De moment, el manteniment d’aquestes vies es farà amb fons dels Pressupostos Generals de l’Estat, però membres del Govern ja han comentat que un possible model que es podria aplicar seria el de pagament per ús. El subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté, ha explicat que s’estan estudiant els models europeus d’autopistes per trobar la fórmula que s’ajusti més al territori. Ha manifestat que s’estudiarà tenint en compte els agents implicats.

Les polèmiques barreres de la rotonda de Torredembarra han desaparegut i ja es pot circular amb normalitat en aquest punt. La mesura es va prendre quan va entrar en vigor l’obligatorietat dels camions a circular per l’autopista i que provocava situacions de perill a l’N-340, segons el subdelegat. Sabaté ha explicat que ara els transportistes poden circular lliurement per l’autopista i que les tanques no tenen sentit.

Les estructures on es feia el pagament als peatges, on ara s’han aixecat les barreres, han quedat inútils. Per aquest motiu, a final d’any s’adjudicaran les feines de desmuntatge a una empresa. S’estima un cost d’1,5 milions d’euros per aquest treball.

Sabaté també ha obert la porta a construir en un futur el tercer carril al tram sud de l’AP-7 entre Salou i Alcanar.

Més notícies: