Aquestes instal.lacions poden operar fins a 50.000 contenidors anuals de forma immediata. Synergy, de la mà d’Euroports, WEC Lines i Multirail, són les empreses ferroviàries responsables de l’increment en tràfics amb operatives de terra a càrrec de Transpaís.
Aquesta fita ve provocada per la situació temporal de les obres d’adaptació de l’accés a Barcelona associades amb l’adequació de l’ample de vies pel Corredor del Mediterrani previstes fins la segona setmana de setembre. El rol del port també s’espera rellevant mentre es duguin a terme les obres al túnel de Roda de Berà, d’octubre fins març de 2025, que podrien requerir desviacions temporals o permanents de tràfics cap a La Boella.
La majoria de càrrega ha estat manipulada en contenidors de 20 i 45 peus, amb càrrega seca i isotanks. Les connexions ferroviàries, d’ample ibèric, es realitzen amb el País Basc, Castella i Lleó, i Andalusia. Aquests enllaços intermodals reforcen la connexió del Port de Tarragona amb diverses regions clau d’Espanya, oferint una alternativa eficient i sostenible al transport per carretera.
L’èxit d’aquestes operatives demostra la capacitat de Tarragona per gestionar múltiples serveis ara i en el futur.
Amb una capacitat potencial per operar al voltant de 30.000 contenidors anuals, equivalent a més de 50.000 TEUs, la terminal pot operar eficientment sense l’ús de grues pòrtic.