Els estudiants de la Universitat Rovira i Virgili ja disposen d’un canal per presentar queixes lingüístiques.
Es poden adreçar al web del Servei Lingüístic i es garanteix l’anonimat de les persones que les formulen.
Les queixes, consultes i propostes rebudes a través d’aquest formulari es deriven a la Comissió de Política Lingüística que recull tota la informació de cada cas, adopta les actuacions que considera pertinents i, quan és necessari, promou canvis per millorar el funcionament de la Universitat i evitar situacions similars en el futur.
Així es preveu en el Protocol per gestionar les consultes, queixes i propostes sobre usos i drets lingüístics a la URV, que la Universitat va posar en funcionament el curs 2011-12 i que forma part de la seva política lingüística.

La política lingüística de la URV en relació a la docència es basa en els principis de transparència i de seguretat lingüística. Això vol dir que l’estudiantat pot conèixer per endavant la llengua en què s’impartirà l’assignatura en què es matricula, que pot ser en català, castellà i anglès, perquè s’anuncia prèviament a la guia docent. Per aquest motiu, la llengua d’una classe no es canvia encara que un estudiant ho demani. No obstant això, els estudiants tenen dret a utilitzar tant el català com el castellà a l’hora d’intervenir a classe, de fer treballs o de contestar exàmens, independentment de la llengua en què s’imparteixi l’assignatura.

Etiquetat: