powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
La Rovira i Virgili participa al Congrés Mundial del Mòbil que se celebra aquesta setmana a Barcelona. La Universitat ho fa en l’àmbit de l’educació relacionada amb les noves tecnologies.
Un 65% dels professors de primària i secundària tenen competències digitals a un nivell mitjà. La xifra ha augmentat a partir de la pandèmia. Abans del confinament obligat que va suspendre les classes el 2020, el percentatge de docents competents en matèria digital era del 50%. Aquesta és la diagnosi que es fa de la situació i que s’exposarà en la jornada ‘Futurs docents, docents del futur’ que tindrà lloc aquest dimecres al Mobile. Es donarà una visió del fet educatiu des de les competències que hauran de tenir els professors en un context digital que avança.
La catedràtica de Tecnologia Educativa i membre del grup de recerca ARGET de la URV, Mercè Gisbert, ha explicat a Tarragona Ràdio, que els models que s’havien emprat fins ara en la formació eren analògics, en un espai i temps concrets. Des de la covid, el món educatiu s’ha vist obligat a repensar aquesta manera de fer. Gisbert considera, però, que la tecnologia no és un problema a nivell educatiu. El Congrés Mundial inicialment s’havia relacionat únicament amb els dispositius mòbils, però en els últims anys ha anat a més i ha ampliat la temàtica i els àmbits.